God kväll.

Nu är det strax dags att påbörja operation nattning igen, det brukar ju som sagt ta ett tag innan lillan väl ger med sig och accepterar att det är dags att sova ;-)
Eftersom hon sover mest hela dagarna tror jag att det underlättar om man försöker hålla henne vaken lite på kvällen när hon väl är vaken. Dom säger också att man ska börja sätta rutiner, alltså göra samma sak varje kväll typ så hon känner igen sig och förstår vad som ska hända. Det är dock lättare sagt än gjort tycker jag, man har ju en miljon andra saker som man också måste fixa på kvällen så att hitta en bra kvällsrutin tycker jag är skit svårt på ren svenska.

Man försöker väl i alla fall att gå från mys i soffan till att byta blöja och ev. byta kläder till att mata och sedan lägga henne. Eftersom hon fortfarande är inne på 3 timmars intervaller under natten så vill man ju inte lägga henne för tidigt heller. Jag brukar få gå upp vid halv 1, 3 och halv 6. Det känns ändå helt ok.

Hur ser era kvällsrutiner ut för era små?
Har ni några bra tips till en mamma som behöver en bra rutin?


Kommentarer
Postat av: Millah - mamma till Amilia ♥

Hej... Allt bra?

Jag har igång massa roliga tävlingar & det kommer in nya titt som tätt!

Du hittar tävlingarna här---> http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html

Ta hand om dig =) Kramar // Millah

2011-12-15 @ 07:10:22
URL: http://millahoman.blogg.se/

Skriv här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (visas ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0