Stolt mami.

Idag känns allting bara så himlans bra!
Besöket hos läkarn gick helt ok, jag ligger fortfarande lite högre än normalt i blodtrycket så det blir ett återbesök på måndag igen så nu är det bara att hoppas att det går ner ytterligare så slipper jag springa på sjukan nå mer :-)

Lillan har varit såå duktig idag och sovit i sin säng hela dan, hon äter ordentligt när jag ammar henne och sen slocknar hon så gott i sin säng. Precis så som jag önskade att det skulle vara och bäst av allt så tror jag faktiskt att hon gillar sin säng, jag har gjort det gosigt med filtar osv så hon inte har en massa onödigt tomt utrymme utan mer ett gosigt litet "bo" :-)

Nu har hon precis ätit igen och eftersom hon har varit så duktig idag har jag tagit våran goa pläd och gjort en liten bädd för henne bredvid mig här i soffan och ja, hon slockna med en gång ;-)
Älsklingen ska på hockey strax så jag ska slappa och kolla på lite julgodis recept, kanske kan det bli lite julbak och grejs i helgen.

Sen måste jag bara tala om att amningen går jättebra! Jag fick många fina tips och jag trodde verkligen inte att jag skulle kunna amma på heltid. Nu får hon ingen ersättning alls (tror inte hennes mage klarade av den heller då hon kräktes så väldigt och nu kräks hon knappt nånting) och jag ammar bara. Jag ska helt ärligt säga att jag tycker det är riktigt mysigt! Det enda jag behövde göra var att använda krämen jag köpte och sedan börja handmjölka innan det var dags för lillan att äta men även handmjölka så fort jag kände att det knöt sig i brösten. Jag har fortfarande lite mjölkstockning men det hjälper verkligen att handmjölka lite, sen när det är dags för lillan att äta är det bara att ha en flaska redo i andra handen för så fort hon hugger tag i ena bröstet är det som om någon öppnar en kran i andra, haha!

Hur som helst, livet som mamma är underbart och jag skulle inte byta det mot något i denna värld! Jag är världens lyckligaste och är så stolt över min fina familj.


En liten bild på lillan tidigare idag:


Såhär gott har lillan det nu:


Kommentarer
Postat av: Caroline- Mamma till Wilda

såg att det börjar bli bättre nu iaf.. vad skönt =) hoppade det håller i sig.. det är ju alltid olika från bebis till bebeis..



om ni kör med napp är det bara att testa till hon tar den.. annars är det bara att skita i det.. men ibland kan det vara skönt faktikst när hon tröstar sig själv typ i vagenne



bra att anningen funkar också..vad roligt =)

2011-12-08 @ 20:29:20
URL: http://ilbeyourcommander.blogg.se/

Skriv här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (visas ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0