Jo men,

visst är det härligt att vakna och se att solen strålar in i sovrummet? Jag tycker det, sen får det gärna (den här årstiden i alla fall) vara sån där härlig kramsnö ute. Varför är det ingen snö än? Jag tycker det är konstigt. Men men, himlen är blå och solen skiner - det funkar för mig så länge.

Men tomten, på jul måste vi faktiskt få ordentligt med snö. Riktig snö. I år vill vi ha en riktig jul.

Uppe "ovanligt" tidigt idag, för en halvtimme sen vakna jag och trodde faktiskt att klockan var lite mer än vad den var.. shit vilken besvikelse men det gör inget för såhär ser min plan ut för dagen:

(i stora drag, ni vet ju att det här emellan ska in en sisådär 100 toalettbesök osv också.. ;-)

- Resa mig upp ur soffan och ta ur Alfons på promenad
- Dammsuga hela lägenheten
- Kolla vad som kom med posten (om det kommer någon)
- Skiva upp ananasen jag köpte igår och lägga mig på soffan
- Äta så mycket ananas jag orkar så klart
- Kolla lite på tv
- Gå ut med Alfons igen
- Lägga mig i sängen och sova 1-2 timmar (bara för att jag kan och behöver)
- Förbereda inför tvättstugan
- Förbereda inför middagen
- Köra igång tvättstugan
- Gå ut med Alfons
- Göra klart middagen

Sen får älsklingen ta över så jag kan ligga på soffan ett par timmar innan det är dags för Alfons promenad igen.

Oj, jag missa att jag måste ta fram fläskfilén!
Jag gör det nu så jag inte glömmer det. Peace!

Kommentarer

Skriv här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (visas ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0