Oi, pannkaka.

Besöket hos BM idag gick bra, ytterligare 2kg i viktökning så nu ligger jag på en total uppgång på ca 14kg och något kilo till blir det garanterat. Blev dock alldeles bestört när jag kom ut och såg att jag fått en p-bot,  INTE OK! Det är svårt att förklara hur det är där men dom har bara en liten parkering för max 5 bilar och där är i stort sett alltid fullt och då får man stå efter vägen, det gjorde jag idag (som många andra gånger) och ett par andra bilar. Kommer ut och ser en lapp i rutan, 450 spänn KATSCHIIING.

Skulle inte tro det.

Nu har ju kliniken så att när man kommer dit så ska man alltid fylla i datum, tid och reg. nr på en lapp just för att det cirkulerar lapplisor så imorgon ska jag ringa till dom och fråga vart dom vill ha min p-bot för den tänker jag ICKE betala. Men sen åkte jag och Maria ner på stan och tog en fika, vi pratade om allt mellan himmel och jord och det var verkligen super trevligt!
Av ren vana kollade jag telefonen och insåg att klockan var 3, vi hade suttit i 3½ timme! Kändes snarare som max 1½. Det blev att röra på sig, Alfons behövde rastas och sedan slutade älsklingen tidigare så tid fanns det helt plötsligt inte gott om ;-)

Känns skönt att inte behöva ställa sig mitt på torget och fråga om folk vill bli min vän, Maria och jag hade verkligen jätte trevligt och det kommer bli fler fika stunder (med lite bättre tidsplanering kanske ;-).
Min första alldeles egna vän i den här stan som gud glömde, haha!

Nu har man middagen i magen, pannkakor blev det idag - nam nam, jag har sjukt ont i halsen. Undrar om jag pratat alldeles för mycket idag eller om jag helt enkelt håller på att bli sjuk? Usch. Älsklingen tar en powernap mellan tvättarna, han är gullig och kör tvättstugan idag.
Jag vill med sova, skulle minst sagt behöva det i alla fall. Vi får väl se. Det vankas promenad med Alfons snart, sen kanske jag kan sova lite.

Kommentarer
Postat av: Mother&daugther design

Vi driver en hobbyverksamhet på vår blogg där vi säljer smycken, stickade bebis sockor, virkade grytlappar m.m. Kanske är du intresserad av att köpa något till dig själv eller till någon annan? FRAKTFRITT! NYHET, vi har nu mössor till hösten och vintern. (OBS! Högsta smyckes priset ligger på 100 kr allt annat är under 100 kr.) Varmt välkommen in till oss och kika runt!

2011-11-10 @ 20:30:49
URL: http://designbymotheranddaughter.blogg.se/

Skriv här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (visas ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0