Snabba på förlossning frågetecken

Jag har hört att det finns saker man kan göra för att stimulera kroppen, typ snabba på förlossningen lite - ingen vill ju gå över tiden men samtidigt så finns det ju en gräns. Jag har hört att man kan röra extra mycket på sig t.ex gå/springa i trappor för att öka trycket "neråt", man kan massera med lavendelolja eller ha i lavendelolja i badet mm.

Jag googlade för att se om det fanns fler tips man kunde testa som inte är farliga osv. Jag såg genast att en blivande pappa postat en fråga i ett forum och jag kan inte låta bli att undra hur folk egentligen tänker. Det roligaste är ju att han är 100% seriös.
Läs hans fråga och lämna gärna en kommentar, jag är nyfiken på vad ni där ute anser ;-)

"Jag funderade lite på det här med min frus förlossning och om man liksom kan "snabba på den lite", alltså tidigarelägga den ett par veckor? Anledningen till att jag frågar är att det skulle vara rätt skönt om mina 10 dagars semester (som pappor får efter förlossningen) kunde passa in med när os sänds. Kan man göra ngt sånt utan risk att äventyra barnets hälsa?"

Ni förstår säkert varför en del av citatet är markerat ;-)

Kommentarer
Postat av: Marie

mrn det måste väl vara ett skämt? för att se hur folk reagerar? Jag hoppas i alla fall det!

2011-11-16 @ 09:29:04
URL: http://livetotelltheworld.blogspot.com

Skriv här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (visas ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0