Glad mamma.

Idag var jag hos BM, kollade vikt, blodtryck, lyssnade på bebisens hjärta osv. Jag har gått upp 3 kg sen senaste besöket som var 4 veckor sen, en total uppgång på 10 kg nu. Inte så farligt men allt har ju satt sig på magen också och det känns ju i ryggen men jag fick ett nummer till ett ställe som har lite massage och akupunktur, kan vara värt att kolla upp.
Jag ska i alla fall börja utnyttja jobbets träningsanläggning när jag går på min ledighet, simma lite i bassängen och gå på yoga :-)

Jag har nu 10 arbetsdagar kvar, nedräkningen har officiellt börjat!
Som jag längtar efter att sova länge, ha hela dagar för mig själv och kunna göra precis vad jag vill - när jag vill - och kunna ägna mig åt lillans rum och bara fixa allt lull lull :-)
Sånt är ju så härligt och jag tror att det är viktigt att man får lite tid för sig själv att landa och bara njuta av graviditeten till 100% innan det är dags så tack för graviditetspenning säger jag bara!

Tanken på att jobba tills det är dags är ju inte klok.
Jag förstår det inte, alla är vi ju olika men jag tror att kroppen behöver lite tid innan att ställa sig in på det som kommer ske, vara utvilad osv - både psykiskt och fysiskt.

Jag kommer med andra ord att njuta av varje sekund av min ledighet! :-)
Nu ska här göras middag, kyckling och ris står på menyn - nom nom!

Kommentarer

Skriv här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (visas ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0