Idag har varit..

en riktigt tuff dag.. Lillan har inte velat ge mig en lugn stund. Nuförtiden känns det som att äter hon inte så ligger hon bara o skriker.. hon sover ingenting på dagarna om jag inte låter henne ligga kvar på bröstet efter att hon ätit och hon ligger inte vaken och tittar så himla länge heller.. Det känns grymt jobbigt, man hinner inte med nånting. Dom säger att det "är inte farligt om dom ligger och skriker lite" man ska inte "skämma bort" barnen med att bli upplockade hela tiden men vad ska man göra när ens lilla ligger och skriker så hon blir alldeles knallröd och knappt får någon luft? Låter jag henne ligga och skrika i 5 min blir hon heltokig tillslut och det går knappt att trösta henne, ingenting funkar.

Jag hoppas att bvc kan ge mig några bra råd och svar när det är dags för 3 månaderskontroll vilket borde bli om cirkus 2 veckor. Som ni säkert förstår har jag inte haft ork att blogga, har inte haft tid heller ens om jag velat blogga.. Det är först nu som hon är hyffsat lugn och kan ligga i babysittern men jag hör hur hon snuttar och gnyr så det är dags för mat, igen. Hon har ju trots allt precis ätit men fyllt blöjan så nu är väl magen tom igen. Ren blöja har hon i alla fall och närhet är svårt, hon kan inte ligga på mitt bröst utan att söka sig mot bröstet och bli tokig om hon inte får mat.

Så nu ska det matas och sedan får hon slockna på mitt bröst tills Richard kommer hem, hon blir alltid så mycket lugnare när han kommer hem. Undrar vad det kan bero på?

Hon verkar gilla The big bang theory i alla fall, nu vart det faktiskt ganska lugnt :-)


Kommentarer
Postat av: Caroline- Mamma till Wilda

oj vad jobbigt.. du har inte testat några magdroppar från apotoekt? hon kankse är allergiskt.. be dem ta prover på bvc om hon kan vara det.. Så ska det ju inte vara heller..



Hoppas det blir bättre för my ¨så du får lite lugn och ro.. glad mamma lika med glad bebis och vice versa ju.. =)

2012-02-07 @ 21:08:13
URL: http://ilbeyourcommander.blogg.se/

Skriv här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (visas ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0