Året som gått..

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Jag födde världens sötaste lilla flicka! 

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Hade inget. 

3. Blev någon av dina vänner/bekanta föräldrar i år?
Ja, det var några stycken. 

4. Dog någon som stod dig nära?
Nej och det är jag glad över.

5. Vilka länder besökte du?
Vi spenderade nyår i London, sen åkter vi till Grekland en vecka.

6. Är det något du saknar år 2011 som du vill ha år 2012?
Lite bättre självdiciplin, träning och bättre matvanor måste tas tag i.
(men jag har ju trots allt min graviditet att "skylla ifrån mig på" ;) 

7. Vilket datum från år 2011 kommer du alltid att minnas?
Den 1 januari för då förlovade jag och Richard oss och självklart den 23 november då vår underbara dotter föddes! 

8. De bästa nya människorna?
Oj, jag har träffat flera nya människor och jag tycker om de flesta ;-) Men en som jag alltid kommer minnas lite extra är så klart Mia som min barnmorska "parade ihop" mig med! haha.

9. Största misstaget?
Inget märkvärdigt, en p-bot som jag kunde undvikit kanske.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Förkyld har man väl varit men sen fick jag ju även havandeskapsförgiftning i slutet på min graviditet.

11. Bästa köpet?
Oj, kan inte peka ut något speciellt då 2011 var ett år då både jag och min sambo shoppade en heeel del och mycket har vart grymt bra.

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Kläder till bebisen så klart ;-) 

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Min sambo utan tvekan, han slutar aldrig att förvåna mig. Sen har jag ju världens finaste familj och underbara vänner. 

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2011?
Det kom många bra låtar men jag tror inte att någon kommer få mig att tänka tillbaka på just 2011.

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Jag var så klart gladare! Jag är så lyckligt lottad och vi fick ju vår fina dotter så jag kunde inte vara annat än glad.

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Kan inte komma på något specifikt, jag försöker alltid göra allt jag vill/kan - jag vill inte sitta i min gungstol och vara 80 bast och ångra något jag gjort/inte gjort men visst kan man alltid visa lite mer uppskattning gentemot sin familj och inte sura över småpotatis :-P

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Svaret ovan täcker väl även denna frågan tycker jag :-) 

18. Hur tillbringade du julen?
Julafton tillbringades hos oss med Richards familj, sen på juldagen så åkte vi ner ett par dagar till min familj. 

19. Blev du kär i år?
Bortsett från att jag redan hade världens finaste karl så blev jag så klart alldeles jätte förälskad i våran fina dotter när jag såg henne första gången!

20. Favoritprogram på TV?
Desperate Housewives, Grey's Anatomy, En unge i minuten.

21. Bästa boken du läste i år?
Har tyvärr inte läst någon.

22. Största musikaliska upptäckten?
Inget speciellt tror jag, fastna bara för vissa låtar.

23. Något du önskade dig och fick?
Ett fantastiskt år och en fullkomligt perfekt och frisk bebis.

24. Något du önskade dig men inte fick?
Det finns ju massor, hus, massa miljoner mm ;-) 

25. Vad gjorde du på din födelsedag 2011?

Det minns jag faktiskt inte.

26. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Nej.

27. Hur skulle du beskriva din stil år 2011?

Löst och ledigt. Bekvämt helt enkelt. Det är lite lurigt att hitta snygga och bekväma kläder när man är gravid men jag är inte den som bryr sig så mycket om vad andra tycker ;-) Tights och tunikor funkar alltid för mig :-)

28. Vad fick dig att må bra?
Kärlek, familj och vänner.

29. Vem saknade du?
Min morfar och farfar, jag hade så klart velat att de skulle få uppleva barnbarns barn.


Kommentarer
Postat av: Marie

Vilken trevlig lista, det finns risk att jag kopierar den om jag får det? kram

2012-01-02 @ 14:40:35
URL: http://livetotelltheworld.blogspot.com
Postat av: Mia

En bra lista det där... Haha, speciellt nr 8 är bra :) Tycker det var väldigt trevligt att våran barnmorska parade ihop oss. Kram

2012-01-04 @ 23:53:12

Skriv här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (visas ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0