She doesn't mind.

Det har varit en bra natt igen, härligt. Vaknade till nån gång och skulle mata lillan som jag brukar men det är andra natten på rad nu som hon inte vill äta vid den tiden, hon tar bröstet lite grann men släpper ganska snabbt och somnar om. Jag är säker på att det är ett bra tecken. Hon äter ordentligt, och jag menar ordentligt, innan hon somnar på kvällen och kanske är det så att hon börjar stå sig längre?
Sen vaknade vi igen nån gång innan kl 6, då åt hon en hel del och sen somna vi om igen, dags för blöjbyte och sedan mat igen vid halv 7. Sen somna vi om till halv 9 och gick upp.

Det känns faktiskt skönt att kliva upp då istället för att somna om till 11 som vi gjort innan. Jag behöver få det som en rutin och det tar sig. Jag ska erkänna att jag blir smått off när jag hör om alla som har så tydliga rutiner för sina små, dom vet exakt när dom äter, sover och skiter i princip. Är jag den enda som inte har så tydliga rutiner? Jag menar så klart inte att det är något fel, jag menar mer att kanske är det fel av mig att inte ha tydligare rutiner för My och allt vi gör?

Hur som helst så tycker jag att det med rutiner är svårt, jag kan inte påstå att jag haft så tydliga rutiner för mig själv. Inte som jag satt själv i alla fall. Men jag försöker lite smått nu att få in olika rutiner. Så som att vi går upp vid halv 9-9 så lillan får bytt blöja, sen mat och sen sover hon 1-2 timmar. Det har hon gjort de senaste dagarna nämligen så det är väl ett steg i rätt riktning på rutinerna? Sen vet jag ju att om jag påbörjar nattningen vid 20:30-21 på kvällen, först blöjbyte och sedan matning, så somnar hon för natten runt 22:30-23:00. Det beror så klart på hur mycket hon har sovit tidigare under kvällen men det är det mönstret jag sett i alla fall.

Nu ska jag ta och rensa i min "nagel-låda", den ska uppgraderas och alla grejer ska läggas i en större låda - det ni! ;-)

Kommentarer
Postat av: Madelene ♥

Hej ! Allt bra med dig ? :)

Jag har just nu igrång 2 stycken tävlingar.

En där du kan vinna valfritt piercingsmycke; http://sexyfreak.blogg.se/2012/january/tavling-1.html#comment

& en där du kan vinna valfritt iphoneskal; http://sexyfreak.blogg.se/2012/january/tavling-brvinn-valfritt-iphone-skal.html#comment



Har du ingen iphone & heller inte vill ha något piercingsmycke har jag även

dagens blogg som startar 14:30 idag ! :)

Skulle vara kul om du ville delta i något utav dessa !

KRAM♥

2012-01-16 @ 14:47:28
URL: http://sexyfreak.blogg.se/
Postat av: Sandra

Har inte heller så mycket rutiner på förbi lilla, men de finns ju "mönster" dom hon har som man kan gå lite efter, men när jag trott jag haft koll på mat och sovtider så har hon ändrat sig..

Tror det kommer med tiden, och skulle de inte göra de kanske man får hjälpa till lite på traven.. Så brukar jag tänka :)

2012-01-16 @ 23:06:16
URL: http://sandranordins.blogg.se/
Postat av: Marie

Jag har hört att det kan vara bra att skriva upp mat och sovtider för att ha bättre koll? Om inte annat så kan det kanske vara kul att följa utvecklingen och lättare att komma ihåg när minnet sviker :)



kram

2012-01-17 @ 10:22:08
URL: http://livetotelltheworld.blogspot.com
Postat av: Sandra

Hej!

Min lilla blir 2 mån i morgon :) tiden går så snabbt!

Japp! Södeetälje it is, bor "mellan" Mariekäll o saltskog, i "bananhuset" .. :)

2012-01-17 @ 10:26:36
URL: http://sandranordins.blogg.se/

Skriv här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (visas ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0