Bvc premiär.

Yes, nu har man kommit hem från BVC och tror ni inte att det börjar ösregna precis när man kommer hem - här snackar vi tur ;-) Surt att man var tvungen att gå ut med hunden bara, haha. Tji fick jag.
Lillan var idag 52cm lång (hon har alltså växt hela 5cm sen hon föddes) och vägde 3,6kg vilket gör att hon sedan hon föddes har gått upp lite mer än 400g. Hon ökar fint både i vikt och längd så det är roligt. Vi ska tillbaka nästa torsdag.

Nu ligger hon i sin säng och sover, jag skulle dock vilja väcka henne för jag vet att hon är hungrig och sen har jag en del sömn att ta igen då natten var allt annat än rolig.. Inte nog med att jag hade rethosta och fick hostattacker titt som tätt men lillan åt och åt, fick blöjan bytt, åt lite till och somna i min famn ett flertal gånger - skönt tänkte jag, tills jag la henne i sängen. Då var hon inte alls trött längre. Hon skrek som bara den så fort jag la ner henne i sängen och när jag tog upp henne så somna hon i min famn. Så jag la ner henne igen efter att ha vaggat runt lite i hennes rum. Hon somnar till och jag tänker "skönt!" MEN när jag går in och lägger mig hör jag i babyvakten hur hon börjar böka runt och efter en liten stund gallskriker hon igen.

Jag var uppe halv 12, kl 1, halv 4 och sedan vakna jag när älsklingen väckte mig strax efter kl 6 (jag skulle ju ha bilen idag så jag vart tvungen att köra honom till jobbet). Varje gång jag gick upp under natten och tog hand om lillan och sedan gick och la mig igen, fick jag gå upp ytterligare en eller två gånger bara några minuter efter att jag lagt henne. Så ja, inatt vart det ett jäkla springande fram och tillbaka och jag övervägde nästan att flytta in min säng i hennes rum.

Kommentarer
Postat av: Hanna- Mamma till Alexander

Mysigt med en liten bebis :)

2011-12-16 @ 11:35:02
URL: http://imm0rtelle.blogg.se/

Skriv här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (visas ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0