Fjärde advent.

Det blev inget bloggande alls igår, det fanns ingen tid. Vi var förbi Ikea och köpte ett par grejer, sen kollade vi in Skärholmen. Älsklingen ville köpa den där tröjan med flaggan på till mig, tror ni den fanns i min storlek? Nej, bara stora storlekar.. Snacka om att jag blev besviken. Jag blev ju nästan kär i den tröjan.

Vi stötte på Richards kompis och hans tjej som jag snackat en del med det senaste, det var väldigt roligt att träffa dom och deras lilla Mio som är såå söt! Sen var vi ju på julbord igår på Gondolen i Sthlm, det var sjukt lyckat! Vi åt och åt, jag drack alkohol för första gången på 9 månader. Det var spännande. Eller inte, hehe. Det smakade faktiskt inte så bra som jag trodde att det skulle göra, kanske var cidern jag drack som var lite för strong för min smak men helt ärligt så känner jag inte längre något behov av att dricka alkohol. Man kan väl unna sig nån gång men det är verkligen inte som "förr" och det tycker jag faktiskt är skönt.

Nu ligger lillan här i soffan med mig, hon sover så gott så :-) Hon var lite ledsen igår när vi hämtade henne från farmor och farfar och när vi kom hem så ville hon inte sova ensam så hon fick faktiskt sova på mitt bröst inatt. Ibland tycker jag faktiskt att hon kan få det om hon är ledsen och kanske hade man lite dåligt samvete för att man lämnade henne en hel kväll men det gick ju bra och det är lika bra att man vänjer sig för det kommer ju komma fler gånger i framtiden då man kanske behöver barnvakt. Hur som helst så tog det max 2 min innan hon somna på mitt bröst och jag sov jättebra inatt, var galet trött efter allt ståhej som var under dagen.

Jag tänkte försöka ta och städa lite nu när lillan ändå sover, det är ju fjärde advent och nästa helg är det julafton, som för övrigt ska firas hos oss i år. Man kanske skulle haft en julgran i alla fall då? Äsch, det får gå ändå ;-)

Hoppsan, nu har jag strax en bajsblöja att ta tag i också!

Kommentarer
Postat av: Marie

Tiden flyger verkligen förbi och det låter som ni också har haft fullt upp! Men snart är det i alla fall jul och mys :) kram

2011-12-19 @ 10:55:09
URL: http://livetotelltheworld.blogspot.com

Skriv här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (visas ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0