Frustrerad.

Idag håller jag mig undan gott folk.. Min förkylning tar ordentligt på krafterna och humöret. Lillan har bråkat hela natten och just nu känner jag mig bara väldigt frustrerad. Vi måste vänja henne vid att ligga i sin egna säng, hon måste kunna sova ordentligt där och inte bara på mitt bröst..

Richard gick och la sig på soffan inatt när lillan började bråka.. Sen vakna hon en gång i timmen och ville ha mat men skulle ändå hålla på och bråka.. Jag känner mig grymt frustrerad och speciellt nu när jag är ensam på dagarna.. Jag önskar jag kunde säga att det börja bra men då skulle jag ljuga för just nu känner jag mig desperat och otillräcklig.

Är det nån där ute som har nå bra tips för hur man hanterar bråkiga bebisar?
Hur vänjer man sitt barn vid sin säng? Jag mår dåligt av att lägga henne där och höra henne skrika men kanske är det så man behöver göra?

Kommentarer
Postat av: Karin

Kanske kan testa att lägga henne i sängen på dagtid när hon är pigg och glad så hon vänjer sig vid den miljön, gör det lite trångt och mysigt på natten, typ vira ihop filtar så det blir som ett litet bo, musikmobil över sängen kanske oxå kan va bra!?

2011-12-07 @ 13:37:57
URL: http://kakankaka.blogg.se/
Postat av: valeria- Mamma till Williot

Tänk att förkylningen tar så otroligt mycket på krafterna! huvva!

2011-12-07 @ 13:42:39
URL: http://valeriawikner.blogg.se/
Postat av: ingemar

det är bara att bita ihop dom tystnar efer en stund om inte så får man ta och vänja dom vid en liten stund i taget och tillslut så är dom där. Pappa

2011-12-07 @ 14:19:44
Postat av: Frida

Det låter som vi hade det i början! Kvällarna och nätterna var en pain in the as. Jag fick ångest när eftermiddagen kom och jag visste att nu börjar det, men Noel fick sova på vårat bröst (mest mitt). Jag var nog uppe till fyra varje natt av en bråkig bebis och så höll det i sig i säkert 2 månader tills jag slutade amma och bara gav ersättning. Det var som om han inte vart mätt av "min" mat, plus att han hade ont i magen (jätte gasig). Och att få honom att somna i sin säng gick inte, det ända som gick var vagnen!



Jag lovar dig att det kommer bli bättre, plus att man kommer komma in i det! Men jag vet exakt hur du känner och det är inte skoj. Hoppas det blir bättre snart! Prata med bvc om tips och råd.



Styrke kramar!

2011-12-07 @ 14:30:59
URL: http://fridanorrman.blogg.se/
Postat av: Rebecka

Det bästa är nog att du låter henne ligga fast hon skriker, jag vet hur svårt set är men ångrar idag att jag inte var mer så

Med min dotter. Ju äldre de blir desto mer utnyttjar dom sina föräldrar :) jag hade en sån musikmobil över sängen när min var bebis, den somna hon alltid till :) lycka till!

2011-12-07 @ 14:42:33
URL: http://www.rebeckaevald.wordpress.com
Postat av: Rebecka

Jo det är ju verkligen inte kul att höra. Men det är nog jättebra att lägga henne på dagen så hon får prova sova själv! Ja visst är det mysigt, och sen är det väl skönt om man ammar. Jag kunde aldrig amma så i början sov Amelia i sin säng, sen fick hon kikhosta när hon var 11 veckor så vi ville ha henne hos oss för hon var så sjuk. Sen en period sov hon jättebra i sin säng, och nu vaknat hon typ varje natt och ska komma til oss. Hon är 14 månader, mycket tänder som spökar. Så det går i perioder, men visst är det bra att vänja dom från början. Sen har jag alltid sagt att är mitt barn hysterisk får hon sova hos oss oavsett ålder, hon ska inte behöva vara rädd för att sova ensam.

2011-12-07 @ 15:12:17
URL: http://www.rebeckaevald.wordpress.com
Postat av: Ann-Mari

Jag förstår att det är jobbigt o frustrerande att bli väckt hela tiden, både för mamma o pappa och speciellt om man inte känner sig riktigt frisk själv. Det är säkert så att My (om det inte är hunger) känner sig lite rädd o otrygg än så länge - vill vara hos mamma el. pappa där hon känner sig trygg. Man får räkna med att det tar 6-8 veckor innan barnet känner sig tryggt i sin nya miljö, får rutiner, vilket är bra. Ni måste försöka turas om lite på nätterna ( fast jag vet att man inte kan koppla av riktigt även om nån annan tar över - speciellt de nätter pappan ska upp o jobba dan efter...) Kan hon inte sova i mitten av sängen hos er de nätter pappa jobbar, om hon nu känner sig tryggare där? Man får prova sig fram - men oftast är det nog hunger hon skriker för, i magen hade hon ju tillgång till mat hela tiden, sen när hon kommit ut, blir hon kanske lite rädd när hon får hungerskänslor, men se bara till att hon inte somnar med mat i munnen, använd lillfingret för att få henne o släppa tutten. Hoppas det blir bättre, det blir det också så småningom när hon blivit van vid allt. Kram <3

2011-12-07 @ 18:56:28

Skriv här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (visas ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0