11-11-11

Spännande datum idag, undrar om dagen har nåt skoj att bjuda på?
Jag låg och grubblade en del imorse.. Det handlade om lite allt möjligt men mestadels var det om vänner. Jag och Maria pratade jätte mycket om det igår och jag tycker verkligen att det är tråkigt att man träffar sina vänner hemifrån så sällan.

Min barnmorska vet ju "min historia" och hon sa en sak förra gången jag var där när vi pratade om vänner och ledighet mm, hon sa "Dom förstår ju att du inte kommer kunna åka ner på samma sätt som innan men dom vet också att du är ledig på heltid och det är lätt för dom att komma upp över en helg, vill dom det så gör dom det." Hon sitter ändå på en väldigt neutral position och att höra henne säga det så kändes nästan som en örfil men igår när jag och Maria pratade och hon, som ändå är i samma sits som jag, säger precis samma sak och berättar om sina vänner så var det mer som ett "aha moment".

Det blev så tydligt på nåt vis.

Jag har 4 tjejer där hemma som betyder oerhört mycket för mig och sen jag flyttade har jag fått besök från 2 av dom, det är 2 helger på lite mer än ett år. Imorse sa det mig något.

Jag är ledig på heltid, jag har all tid i världen men varför ska det alltid vara jag, det har ju alltid varit jag?

Kommentarer
Postat av: Rebecka-mamma till amelia

Fastna här :) hoppas bebisen kommer när den ska :) förstår att ni längtar!

2011-11-11 @ 12:59:38
URL: http://booboo.blogg.se/

Skriv här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (visas ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0