Mmm ananas


Kommentarer
Postat av: caroline

Okej, men tar du ut hela föräldra penning? har bara tagit ut 12 dagar hittils.. okej.. du tog ut innan hon föds alltså.. du sökte inte havandeskapspenning?



haha ja det är väl det.. det får mammorna sköta.. men vi ser ju den fina utveckligen hela tiden och dagligen den missar dem ju lite när dem jobbar sen också. En rekommenadation förresten.. var ganska snabba på att skciak in om hans10 första pappadagar till fk.. vi fick nämligen avslag på Johan första.. men scania fick skicka in en årsinkomst så nu ska det nog lösa sig..



haha.. jaa det beror ju på.. jag ammar ju inte så när johan är hemma kan han ju mata..men som du säger..ammar man så är det ju ett helt annat beroende som lillan kommer ha.



haha yess.. den större slog den lilla :d hah

2011-11-17 @ 12:17:48
URL: http://ilbeyourcommander.blogg.se/
Postat av: caroline

Ahha okej.. det hade jag också. det är ju helt okej för man får ju betalt för helgerna nu också.. okej.. du kommer ta ut hel.. jag tar inte ut allt.. kommer nog spara en del.. om det inte krisar sig längre fram..



nej inte söka innna, men vi låg inne s¨länge på sjukhus efter och då är det bra att göra det under tiden så dem inte blir lite kinkiga.. dem blir ju lätt de där.. så att den inte kommer in så sent.. men har ni en e-leg till honom på fk så kan ni göra det online istället för på papper..



ah men precis. sen kan jag åka iväg själv och ha min egentid med kompisar ibland då johan kan ta henne också.. eh hon äter ersättning helt nu.. det funkade inte att pumpa heller då min kropp inte orkade hela vägen.. så ersättning på tetra och ersättning som man gör på vatten :P men det är mycket smidigt det med..



sen krävde hon lite mer då hon var lite "större" än genomsnitts bebisar ska vara så därför gav dem ersättning direkt på sjukhuset..

2011-11-17 @ 13:14:54
URL: http://ilbeyourcommander.blogg.se/
Postat av: Marie

Ananas är så himla gott, men jag får så lätt förkylningsblåsor i munnen av dem... är det bara jag? Hoppas att det sätter igång dina värkar i alla fall :) kram

2011-11-17 @ 13:58:48
URL: http://livetotelltheworld.blogspot.com
Postat av: caroline

Okej, nej men då förstår jag. Nej okej.. ja det blir ju bara dyrare och dyrara att leva så det förstår jag också. vi har inte heller gemensam ekonomi och jag känner lite som dig, men jag har ju sparat också, men det vill man ju inte ta för att leva. utan nu vill vi spara till hus.. det är nästa grej :D



nej det värsta som finns är att ora sig över pengar.. usch. det håller jag verkligen med dig om.. ja men det är smart.. och kör du då också delat på ammning/ersättning så funkar det ju bra att han tar den lilla också.



bank id funkar ju bra det med.. har johan med.. men det är jag som fixar allt med fk och ibland blir man lite tokig,..



ersättningen är ju så kallad modersmjölkersättning och det finns 2 olika sorter Nan och semper. vi har semper då dem körde det på sjukhuset och det finns på vilken matvarubutik som helst.. =). Nää välling får man intrducera först runt 4 månader med smaskisar.. och små smakportioner.. det är nån enzym i välling som deras magar inte kan ta förren efter 4 månader har ja läst.. =)

2011-11-17 @ 16:50:21
URL: http://ilbeyourcommander.blogg.se/

Skriv här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (visas ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0