Till er läsare,

Jag fick en fråga från en läsare ang. receptet på pastagratängen jag gjorde till middag i fredags och jag ska erkänna att det är ett perfekt latmaskrecept ;-) Passar utmärkt för dagar då man inte orkar laga något avancerat men ändå vill njuta av en god middag.




Du behöver:

1 paprika av valfri färg
1 paket bacon
1 dl riven gratängost
1 paket Carbonara crush
Pasta efter eget tycke
Svartpeppar

Gör så här:

Koka pastan enligt anvisning. Klipp eller skär baconen i 1 cm bitar och fräs upp. Tillsätt sedan Carbonara såsen. Strimla paprikan och tillsätt i såsen. Peppra efter smak. Häll sedan upp pastan i en ugnsform, häll över såsen och blanda väl. Strö över den rivna osten och låt stå i ugnen på 175 grader tills osten fått färg. Servera med en fräsch sallad.

Smaklig måltid!


Kommentarer
Postat av: Emelie

Hejsan! :) De skulle vara jätte kul om du ville vara med i dagens blogg! :) kram.

2011-11-14 @ 13:58:47
URL: http://folkraceemelie.blogg.se/
Postat av: Marie

Tack! Helt perfekt ju! Det ska jag nog testa i veckan :)

2011-11-14 @ 14:15:34
URL: http://livetotelltheworld.blogspot.com

Skriv här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (visas ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0