pengar under bordet sökes.

Såg precis att jag fått in pengar från försäkringskassan, tror ni jag höll på att tappa hakan eller! och nej, det var inte tappa-hakan-positivt. Ringde genast upp dom och frågade om det verkligen stämde. Det gjorde det. Så från att ha kunnat spara ett par tusenlappar i månaden kommer jag nu inte kunna spara ett öre, jag kommer inte kunna unna varken mig eller mitt barn nånting. Och jag bryr mig inte om att jag inte kommer kunna köpa massa saker till mig själv, det skiter jag fullständigt i. Jag överlever ändå, jag har allt jag behöver.

Men, jag vill kunna spara till mitt barn, köpa kläder och saker till henne.
Tror dom att barnbidraget räcker till allt det OCH mat och blöjor? seriöst.

Det finns ju ingen chans i världsrymden att jag ens kommer kunna vara mammaledig så länge som är planerat.. Man vill ju kunna spara för sitt barns framtid och göra saker ihop som en familj. Nej, det tycker tydligen inte försäkringskassan att man ska.

Det blir att fjäska med chefen till våren, se om man kan få komma in och jobba 2 dar i veckan eller nåt. Kanske skaffa ett extra jobb. Men då drar väl dom ******** mer skatt för att man får in lite extra pengar.

Pengar under bordet sökes.

Kommentarer
Postat av: a

Asså om du seriöst tror att någon skulle vilja att du satte ett barn till världen så har du helt fel! Kanske du själv då, för det är väl därför ni skaffar barn, för er egna skull och inte för någon annan. Att då tro att någon annan skulle vilja hjälpa er är att vara helt ute och cykla. Du skall vara glad att du får något över huvudtaget, det är väldigt många länder som man inte får det!



Så sluta klaga och finn verklighet!



mvh

2011-10-29 @ 15:02:34

Skriv här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (visas ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0