Missnöjd läsare

Jag fick precis en kommentar ang. mitt inlägg "pengar under bordet sökes", denna kommentar kommer uppenbarligen från en som inte följer min blogg utan bara har råkat läsa just det inlägget. Jag tänkte först inte publicerat kommentaren men jag vill svara på den och tänker därför göra det i alla fall.

"Asså om du seriöst tror att någon skulle vilja att du satte ett barn till världen så har du helt fel! Kanske du själv då, för det är väl därför ni skaffar barn, för er egna skull och inte för någon annan. Att då tro att någon annan skulle vilja hjälpa er är att vara helt ute och cykla. Du skall vara glad att du får något över huvudtaget, det är väldigt många länder som man inte får det!

Så sluta klaga och finn verklighet!

mvh"

Först och främst vill jag säga att det var en hel del blandade känslor som resulterade i det inlägget och du har tydligen missuppfattat hela inlägget. Jag menar så klart inte att "är det tacken man får för att man sätter ett liv till världen", jag är inte dum i huvudet. Våran dotter kommer till världen för oss, hon är en efterlängtad gåva och jag skiter fullständigt i vad övriga världen tycker. Hon kommer till ett hem fullt med kärlek och hon är ett bevis på kärleken mellan mig och min sambo. Bara för att göra det klart.
Jag tycker dock att det är lite tråkigt att man inte får mer pengamässigt för att man är hemma och tar sig tid med sitt/sina barn, men det är min åsikt. Jag tycker bara att det är synd att man förlorar så mycket ekonomiskt men jag är också fullt medveten om att det man vinner är ovärdeligt.
Jag är så klart glad att jag får ersättning överhuvudtaget och jag vet att det finns länder som har det betydligt sämre och jag lider med dom.

Hade du verkligen följt min blogg så hade du också sett inläggen som skrevs efter så hade du också förstått att detta inlägget var ett inlägg där allt bara kom ut. Jag satt inte och funderade över varje ord jag skrev och förstår att det kanske kunde misstolkas men tro mig, jag är fullt medveten om verkligheten och jag har verkligen ingenting att klaga på. Det finns dom som hade kunnat döda för att få vara i mina skor så tänk efter igen innan du kommenterar i min blogg.


Kommentarer

Skriv här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (visas ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0