Fredag den 13:e.

Tror ni på otur och sånt idag eller? Jag har under flera år oftast drabbats av nånting på just fredag den 13:e men idag känns det faktiskt bra och helt ärligt, jag tror faktiskt bara att man inbillar sig en massa just för att det finns så mycket historier kring denna dag. Tror inte ni det?
En dag kan väl ändå inte vara mer olycksdrabbad än någon annan?

Jag matade lillan och la henne sedan i vagnen, vid sisådär klockan 21 igår och hon slocknade! Hon vaknade dock efter en timme, bökade runt och jag visste att det bästa var att se om hon ville äta och det ville hon så klart. Sedan braka det till i blöjan på henne och det vara bara att se glad ut och gå upp och byta - och sen mata henne igen med tanke på att hon nu tömt sin lilla mage. Sen somnade hon så sött på mitt bröst och klockan var då 22:30 cirkus och jag vet ju att när hon sover på mitt bröst så sover hon i cirkus 4 timmar så jag vek mig och tänkte att hon kunde få sova på mitt bröst då vi båda var jättetrötta och så kunde jag lägga henne i vagnen efter att hon vaknat och fått mat igen. Vid halv 3 var det dags igen, precis som jag visste.
Det blev dock inte att hon somnade i vagnen.. Den är tydligen inte lika populär på natten som på dagen.

Vid halv tio nu på morgonen så la jag henne där efter att ha matat henne och hon slockna. Sen började hon ganska snabbt att böka runt och skrika. Då gick jag fram och vaggade lite grann och hon somnade. Sen bökade hon lite till och då tänkte jag att "nej, hon får böka tills hon somnar - jag dammsuger så länge". Precis efter att jag dragit igång dammsugaren slockna hon - kanske är det nåt sövande med att höra mamma dammsuga?
Nåja, hon sover i vagnen nu i alla fall och där kommer hon få sova under dagen så hon vänjer sig vid den i alla fall, sen gör vi ett nytt försök ikväll och nu är det ju faktiskt inte många timmar kvar till Richard får helg så ikväll gör det inget om hon bökar lite längre än normalt - det är ju trots allt helg.

Kommentarer
Postat av: Marie

Jag tror inte alls på det, dessutom hade jag ingen otur igår :) I asien är det tydligen en turdag! kram

2012-01-14 @ 14:04:40
URL: http://livetotelltheworld.blogspot.com

Skriv här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (visas ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0